اگر در زمینه سئو سایت فعالیت می کنید،مهم است که به عوامل رتبه بندی گوگل توجه داشته باشید.گوگل از یک سیستم خودکار استفاده می کند که صفحات وب را در اینترنت فهرست بندی کند و بازیابی را در پاسخ به درخواست های کاربر آسان تر کند. گوگل به صورت الگوریتمی این صفحات فهرست بندی شده را بر اساس عوامل مختلفی ارزیابی می کند که در نهایت به منظور کمک به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نظرشان است. به این ترتیب ، وقتی چیزی را در گوگل جستجو می کنید ، نتایج حاصل از ایندکس که الگوریتم برای درخواست جستجوی شما تعیین کرده است و بیشتر قابل استفاده است ، به بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو نزدیک تر است. این دید چند لایه در جستجو معمولاً رتبه بندی نامیده می شود ، زیرا نشان می دهد که چگونه گوگل ارتباط و ارزش نسبی مربوط به هر جستجو را تعیین می کند.

این تعیین بر اساس طیف وسیعی از عوامل است که بسیاری از آنها می توانند تحت تأثیر سازندگان محتوا و سازندگان بک لینک قرار بگیرند در صورتی که از عوامل رتبه بندی گوگل آگاهی داشته باشند .

مهم است که همیشه به خاطر داشته باشید که از آنجا که هدف نهایی الگوریتم گوگل ارائه خدمات مفید به کاربران است ، درک مخاطبان شما و آنچه که آنها در جستجوی محتوای بهینه سازی شده آنلاین هستند بسیار مهم است. شما می توانید با شناختن و ارائه محتوای با کیفیت به مخاطبین خود در نتایج جست و جو رتبه خوبی را کسب کنید ، حتی اگر اطلاعات زیادی در مورد عوامل رتبه بندی گوگل نداشته باشید.

در حالی که دانستن عوامل رتبه بندی گوگل می تواند مفید باشد ، درک وزن و هدف اصلی آنها نیز مهم است. علاوه بر این ، بسیاری از عوامل می توانند بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارند.

به طور کلی عوامل رتبه بندی شامل موارد زیر است:
 

بهینه سازی کلمات کلیدی
 

کلمات کلیدی و پرس و جوها در نهایت همان چیزی است که یک صفحه وب قصد دارد برای آن رتبه کسب کند ، بنابراین به طور طبیعی استفاده از کلمات کلیدی خاص در صفحه و در عناصر خاص ، یک عامل مهم رتبه بندی گوگل است. این را می توان یک مجموعه کامل از عوامل رتبه بندی دانست و نه تنها یک عامل واحد ، زیرا گوگل قادر به خواندن و درک زبان به طرق مختلف است.

جایی که کلمات کلیدی (در عناوین ، در پیوندها ، در نسخه اصلی) ظاهر می شوند ، اهمیت دارد ، همچنین استفاده از زبان طبیعی و تغییرات ارگانیک ، به عبارت دیگر ، استفاده روان از کلمات کلیدی به جای تکرار اصطلاحات هدف به صورت غیر طبیعی. بسیاری از عوامل رتبه بندی دیگر که در زیر ذکر شده اند تا حدی به عنوان وسیله ای برای نشان دادن بهینه سازی کلمات کلیدی اهمیت دارند.
 

عنوان و برچسب ها


تگ عنوان یک عنصر HTML است که عنوان صفحه است و در نتایج جست و جو نشان داده می شود. یک تگ عنوان موثر می تواند سیگنال های کلمه کلیدی را برای صفحه وب شما تقویت کند. در حالت ایده آل ، تگ عنوان باید صفحه را توصیف کند و از کلمات کلیدی مرتبط در آن استفاده شود.

 

بک لینک
 

بک لینک ، لینک های ورودی به یک صفحه وب از یک منبع خارجی است و می تواند سیگنال های مثبتی را مبنی بر معتبر و با کیفیت بودن سایت به گوگل ارسال کند ، زیرا نشان می دهد که دیگران وب سایت مورد نظر را یک منبع معتبر می دانند.

تعداد کل بک لینک ها و تعداد دامنه های پیوند دهنده اهمیت دارد (یک سایت خارجی می تواند به چندین صفحه در سایت شما پیوند دهد ؛ به دست آوردن پیوند از چندین دامنه ارزش بیشتری را اضافه می کند) ، ارتباط پیوندها ، سن پیوندها و مجموعه ای از عوامل دیگر نیز مهم هستند
 

لینک داخلی
 

لینک های داخلی پیوندهایی در یک صفحه هستند که به صفحات دیگر در همان دامنه اشاره می کنند. لینک های داخلی به دلیل پتانسیل به اشتراک گذاری قدرت بین صفحات ، به رتبه بندی کمک می کنند . هنگامی که بین صفحات مختلف دامنه خود پیوند برقرار می کنید ، سیگنال های کلید واژه ، اقتدار صفحه و سایر عناصر معنی دار و مرتبط بین صفحات به اشتراک گذاشته می شود.

لینک داخلی بر نحوه کشف و خزیدن محتوای جدید در سایت توسط گوگل تأثیر می گذارد و به طور کلی نشان می دهد که صفحات مختلف چقدر برای یکدیگر اهمیت دارند.
 

متن لنگر


Anchor Text متن میزبان لینک است. الگوریتم گوگل از متن لنگر برای تعیین محتوای شما و میزان ارتباط اطلاعات ارائه شده با کاربران بالقوه استفاده می کند.

متن لنگر باید به طور ایده آل صفحه ای را که به آن پیوند دارد توصیف کند. متن لنگر به طور ایده آل به تنهایی مرتبط و توصیفی خواهد بود ، در حالی که در زمینه نیز مرتبط و طبیعی است. متن لنگر عمومی (مانند استفاده از "اینجا" یا "لینک") ارزش کمی می افزاید ، در حالی که متن لنگر غنی از کلمات کلیدی به طور مصنوعی ممکن است غیرطبیعی یا تلاشی برای اسپم کردن الگوریتم تلقی شود.
 

تازه بودن و به روز رسانی محتوا

گوگل صفحات اخیراً به روز شده را برای بسیاری از پرس و جوها ، به ویژه مواردی که به موضوعاتی که به طور منظم یا مداوم تغییر می کنند ، مانند اخبار ، در اولویت قرار می دهد . علاوه بر این ، ارسال مرتب محتوا ، خزندگان وب را تشویق می کند تا صفحات شما را در فهرست به دفعات بیشتری به روز کنند. شما نه تنها باید به طور مرتب محتوای جدید ارسال کنید ، بلکه محتوای قدیمی را نیز به منظور ارتقاء کیفیت و اطلاعات مرتبط تر به روز کنید.
 

سرعت صفحه
 

سرعت صفحه به سرعت بارگذاری صفحات وب در وب سایت اشاره دارد. سرعت پایین صفحه می تواند به دلیل محدود بودن ظرفیت موتورهای جستجو در خزیدن ، نمایه سازی صفحات شما را مختل کند. علاوه بر این ، سرعت صفحه خوب نشان دهنده کیفیت کلی و تجربه کاربر است . سرعت بارگذاری صفحه باید کمتر از دو ثانیه باشد.
 

امنیت وب سایت
 

امنیت وب سایت به میزان امنیت صفحات در وب سایت اشاره دارد. الگوریتم میزان امنیت وب سایت را ارزیابی می کند تا تعیین کند که چقدر معتبر و کاربر پسند است. اولین و اصلی ترین کاری که باید انجام دهید این است که ساختار سایت خود را به پروتکل رمزگذاری شده HTTPS تبدیل کنید.
 

سازگاری با موبایل
 

سازگاری با تلفن همراه به نحوه عملکرد یک وب سایت در دستگاه تلفن همراه اشاره دارد. سازگاری با موبایل شاخص خوبی برای کیفیت سایت و تجربه کاربر است.

معیارهای سازگاری با تلفن همراه شامل خوانایی ، سهولت ناوبری و سرعت صفحه است. اکثر سایت ها باید از طراحی واکنش گرا استفاده کنند تا مرورگرها در همه دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش بتوانند محتوا را به درستی نمایش دهند.
 

اتخاذ رویکرد جامع در زمینه سئو
 

به طور کلی ، همه عوامل رتبه بندی گوگل در یکی از سه دسته قرار می گیرند:

سئو داخلی (مواردی که می توانید با تغییر محتوا در یک صفحه جداگانه ، مانند برچسب های عنوان یا استفاده از کلمات کلیدی آن را ویرایش کنید ؛ هدف اصلی ایجاد محتوای با کیفیت و بهینه سازی داخلی صفحه است) ؛
سئو خارج از سایت (سیگنال هایی که وب سایت شما را احاطه کرده اند ، اما شما مستقیماً آنها را کنترل نمی کنید ، مانند بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند ؛ کمپین های ایجاد بک لینک و ایجاد محتوای جذاب می تواند بر این عوامل تأثیر بگذارد) ؛
سئو فنی (HTML زیر بنای سایت شما ، و سایر ویژگیهای طراحی که بر بازدیدکنندگان تأثیر می گذارد جزو سئو فنی است، اما لزوماً با خواندن مطالب شما قابل مشاهده نیستند