لینک سازی چیست؟
به بیان ساده ،لینک بیلدینگ فرایند پیوند دادن وب سایت های دیگر به وب سایت شما است و برای استراتژی کلی SEO شما بسیار مهم است.

 

برای شروع استراتژی ایجاد بک لینک شما باید محتوای ارزشمندی را در ارتباط با تجارت ، محصولات و خدمات خود ایجاد کنید. هنگامی که شخصی به محتوای ارزشمند شما پیوند می دهد ، شما پیوندها یا بک لینک هایی از سایت های دیگر به سایت خود دریافت می کنید.

لینک سازی به برند شما مخاطبان بیشتری می دهد و اقتدار دامنه سایت شما را افزایش می دهد ، که می تواند کارایی شما را  افزایش دهد.

 

چرا استراتژی ایجاد بک لینک برای کسب و کار مهم است؟
لینک سازی مزایای زیادی دارد.

همانطور که گفتیم ، ایجاد لینک باعث می شود که محتوا و مارک شما در مقابل مخاطبان زیادی ظاهر شود. همچنین استراتژی SEO شما را تقویت می کند.

من یک مثال می زنم فرض کنید شما صاحب یک شرکت فناوری هستید و در مورد نرم افزار جدیدی که ارائه می دهید یک پست در وب سایت خود می نویسید. از طریق تکنیک های ایجاد بک لینک ، سایتهای خبری محبوب صنعت به پست شما در وب سایت خود لینک می دهند.

افرادی که این سایت خبری را می خوانند و به آن اعتماد دارند ، بک لینک به وب سایت شما را مشاهده می کنند. با کلیک کردن روی آن وارد سایت شما می شوند و این به شما فرصتی می دهد تا افراد بیشتری را به سایت خود کشانده و ترافیک بیشتری جذب سایت خود کنید.

پیوندسازی چگونه به استراتژی سئو سایت شما کمک می کند؟
پیوندسازی یکی از اجزای مهم استراتژی سئو است.

بک لینک ها به موتورهای جستجو می گویند که مردم به سایت شما اعتماد دارند. آنها به عنوان رای برای اطمینان از مفید بودن سایت شما و شایستگی بالاترین رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو عمل می کنند. ارتباط محتوای شما یک عامل تعیین کننده در نحوه ظاهر شدن محتوای شما در صفحات نتایج جست و جو  است. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر به سایت شما کمک می کند تا در نتایج بالاتر ظاهر شود.

 

5 نکته برای ایجاد استراتژی موفق ایجاد لینک
1. محتوایی ایجاد کنید که به سایت شما و سایت های مرتبط ارزش افزوده دهد.
قبل از شروع به ایجاد بک لینک برای سایت خود، به محتوایی نیاز دارید که افراد را تشویق به بک لینک دادن به شما کند.

اگر شما یک شرکت فناوری هستید ، فقط به توضیح کوتاه 100 کلمه ای محصول جدید خود بسنده نکنید. یک پست عمیق با جزئیات آنچه که انجام می دهد ، به اشتراک بگذارید ، یک ویدیو منتشر کنید که ویژگی ها را توضیح دهد و تصاویر را اضافه کنید.

2. در مورد محتوا و بک لینک های رقیب تحقیق کنید
تحقیق در مورد رقبا یک تکنیک ایجاد بک لینک است.

ابتدا باید موضوعاتی را که رقبا منتشر می کنند ، بررسی کنید. سپس ببینید آیا می توانید شکاف یا زمینه هایی را که نیاز به بهبود دارند ، شناسایی کنید.

شرکت های فناوری رقیب درباره پیشرفت های صنعت می نویسند. اما آیا جزئیات مهمی در مورد نحوه عملکرد آن ارائه می دهد؟

از این فرصت استفاده کنید و با آن کار کنید. یک محتوای جدید و عمیق در مورد این توسعه جدید بنویسید و نحوه عملکرد آن را توضیح دهید. ویدئوها و عکسها را برای افزودن زمینه و برجسته کردن قطعات خود به صورت آنلاین ترکیب کنید.

ایجاد محتوای جامع شما را به یک رهبر صنعت تبدیل می کند و به شما در ایجاد بک لینک طبیعی به وب سایت و وبلاگ خود کمک می کند.

سپس باید ببینید چه کسی به محتوای رقیب شما بک لینک می دهد.

Ahrefs یک ابزار بک لینک رایگان ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد بک لینک رقبای خود را بررسی کنید.

اگر شخصی به سایت رقیب پیوند دهد و شما منبع بهتری ارائه دهید ، به احتمال زیاد به سایت شما نیز بک لینک می دهد.

3. سایتهایی را در صنعت یا موضوع خود برای فرصتهای ایجاد لینک جستجو کنید.
یک جستجوی Google می تواند سایتهایی در صنعت شما یا گروههای خاصی را نشان دهد که می توانند به سایت شما بک لینک دهند.

به عنوان مثال ، جستجو کنید یک "وبلاگ فناوری" در Google لیستی از وبلاگ های مرتبط با آن را به شما نشان می دهد.

ایجاد لیستی از سایت ها و وبلاگ های مرتبط که می خواهید از آن ها به وب سایت خود پیوند دهید را در نظر بگیرید.

اگر یک وب سایت بزرگ بلافاصله به شما لینک نمی دهد ناامید نشوید. همانطور که استراتژی ایجاد بک لینک شما افزایش می یابد ، لینک های بسیاری از وب سایت های معتبر در موضوع خود را جذب خواهید کرد.

4. محتوای خود را تبلیغ کنید
یک عنصر مهم از استراتژی ایجاد بک لینک تبلیغ محتوا است.

پس از تهیه لیستی از سایت هایی که می خواهید از آن ها به سایت خود بک لینک دهید ، با وبلاگ نویسان مرتبط ، تأثیرگذاران ، روزنامه نگاران یا سایر متخصصان صنعت تماس بگیرید.

مطالب خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. برای نشان دادن صفحه خود در مقابل پیوندهای احتمالی از کانال هایی که در حال حاضر دارید استفاده کنید.

هرچه تعداد افرادی که محتوای شما را می بینند بیشتر باشد ، احتمال بیشتری دارد که صفحه شما را بخوانند ، به اشتراک بگذارند و به آن بک لینک دهند.

5. هرگز بک لینک های اسپم را خریداری نکنید
هرگز ، هرگز ، مگر اینکه بخواهید سایت شما از نتایج جستجوی Google حذف شود ، چیزی که شما قطعا نمی خواهید. ممکن است راهی ارزان و سریع برای ایجاد بک لینک به نظر برسد ، اما این بک لینک ها اغلب کیفیت بسیار پایینی دارند.

در واقع می تواند به رتبه های شما آسیب برساند زیرا دستورالعمل های Google را نقض می کند.

در صورت خرید بک لینک اسپم برای وب سایت خود ، Google ممکن است سایت شما را با حذف کامل آن جریمه کند و مطمئناً منجر به آسیب رسیدن به کسب و کار شما خواهد شد.

سوالات متداول در مورد پیوندها و ایجاد بکلینک

بک لینک کلاه سیاه چیست و چرا مردم آن را ایجاد می کنند؟
بک لینک های کلاه سیاه قصد فریب گوگل را دارند. به عبارت دیگر ، افراد در تلاش برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جست و جو، راه هایی برای کنترل بک لینک ها می یابند. روش های ایجاد بک لینک کلاه سیاه شامل موارد زیر است:

خرید بک لینک از وب سایت ها یا دایرکتوری های بی کیفیت
بک لینک به سایت های مختلف
خرید سایت برای راه اندازی مزرعه بک لینک
ایجاد یک پروفایل جعلی برای ارسال لینک
ارسال نظرات هرزنامه با بک لینک ها
اگرچه این بک لینک ها غیرقانونی نیستند. اما این نوع پیوندها مطمئناً خطرناک هستند زیرا از لینک های پشتیبان استفاده می کنند و گوگل تلاش زیادی کرده است تا با حذف این سایت ها از نتایج جست و جو به طور کلی ایجاد بک لینک اسپم را جریمه کند.

به عبارت دیگر ، ایجاد بک لینک های کلاه سیاه می تواند در کوتاه مدت مفید باشد ، یعنی سایت شما ممکن است به مدت یک یا دو هفته در صفحه اول قرار گیرد. اما پس از مدتی ترافیک سایت شما کاهش می یابد و حتی ممکن است توسط گوگل مجازات شوید.

بک لینک های طبیعی چیست و چگونه آنها را بسازیم؟
بک لینک های طبیعی آن هایی هستند که سایت شما بدون تعامل یا با تماس با سایت های دیگر و درخواست بک لینک ،به محتوای شما از سایت های دیگر لینک دریافت می کند.این نوع بک لینک بسیار ارزشمند است.

به رسمیت شناخته شدن با جذب بک لینک های طبیعی می تواند بهترین راه برای ایجاد آگاهی برای نام تجاری شما باشد. با بک لینک های طبیعی ، در نتیجه های بالاتر ظاهر می شوید.