سئو چیست؟
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرایند یا فعالیتی است که با آن رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو ارتقا می دهیم.


روش های سئو چیست؟


موتورهای جستجو از بیش از 200 عامل مختلف برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند. پس جای تعجب نیست که بسیاری از روش ها و تکنیک های بهینه سازی سئو وجود دارد.


سئو در سایت چیست؟


بهینه سازی سئو در سایت تمام فرایندهایی را که در وب سایت انجام می دهیم و می خواهیم رتبه بالاتری داشته باشد را پوشش می دهد. سئو در سایت شامل: بهینه سازی محتوای وب سایت (توضیحات متا ، برچسب های H ، متون ، خوانایی ،…) بهینه سازی تصویر وب سایت (وضوح تصویر مناسب ، قالب مناسب، اندازه فایل ، تعداد تصاویر ،، توضیحات alt ...) سرعت سایت (کوچک سازی JS و CSS ، ذخیره سازی ،…) است.


سئو خارج از سایت چیست


سئوی خارج از سایت یک بهینه سازی است که خارج از وب سایتی که می خواهیم رتبه آن را بهبود دهیم انجام می شود. این حوزه عمدتا ساخت لینک های خارجی ، ارسال پست مهمان ، ایجاد نام تجاری
افزایش بک لینک های سایت است.


سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟


سئو کلاه سفید به معنای اجرای "مشروع" بهینه سازی است. هنگام بهینه سازی وب سایت ها ، مدیران اغلب از تکنیک های غیرقانونی استفاده می کنند. اینها تکنیک هایی هستند که آنها برای "فریب" موتورهای جستجو برای رتبه بندی یک صفحه بالاتر استفاده می کنند. به این تکنیک ها سئو کلاه سیاه می گویند. اگرچه این تکنیک ها می توانند در کوتاه مدت مثبت عمل کنند ، اما در بلندمدت می توانند اثرات مخربی داشته باشند.


استراتژی سئو


یک استراتژی خوب کلید بهینه سازی است. بهینه سازی وب سایت به معنی کار و هزینه های زیادی است. همچنین ، نتایج یک شبه قابل مشاهده نیستاما اگر استراتژی بهینه سازی خوب باشد ، فعالیت در این زمینه سریعتر کار می کند. استراتژی سئو همیشه بر اساس تجزیه و تحلیل جستجو ، تجزیه و تحلیل وب سایت ، تجزیه و تحلیل رقبا است. این اطلاعات کلیدی است که به "مدیران وب" اجازه می دهد شکاف ها و فرصت ها را شناسایی کنند. بر اساس این داده ها ، آنها می توانند بهینه سازی را انجام دهند و ببینید چگونه یک استراتژی سئو خوب ایجاد کنند..

سئو و بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا سهم بسزایی در بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. نکته این است که با محتوای خوب ، می توانیم کاربران بیشتری را جذب کنیم ، زیرا صفحات ما در عبارات جستجوی بیشتری رتبه بندی می شوند.

کاربران چندین بار مطالب خوب را می خوانند و آن را با دیگران به اشتراک می گذارند. از نظر آمار وب ، این یک تأثیر بسیار مثبت است که توسط موتورهای جستجو نیز تشخیص داده می شود و پاداش می دهد.

محتوای خوب کاربر را تبدیل به مخاطب می کند. کاربران چندین بار چنین مطالبی را می خوانند و همچنین آن را با دیگران به اشتراک می گذارند. از نظر آمار وب ، این یک تأثیر بسیار مثبت است که توسط موتورهای جستجو نیز تشخیص داده می شود و پاداش می دهد. با این حال ، بازاریابی محتوا به مرور زمان نه تنها به یک مزیت بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است. بدون محتوای با کیفیت و مرتبط ، امروزه به سختی می توان یک صفحه را رتبه بندی کرد.

ایجاد بک لینک برای سئو 

ایجاد بک لینک یک فرآیند بسیار سخت و پرهزینه است.با این حال تعداد زیادی از وب سایت ها وجود دارد که می توانید لینک وب سایت خود را در آن قرار دهید و از آن سایت ترافیک جذب سایت خود کنید.

تجزیه و تحلیل سئو


تجزیه و تحلیل وب سایت می تواند در مناطق مختلف صفحه انجام شود.

تجزیه و تحلیل سئو بررسی وضعیت یک وب سایت است که نشان می دهد کاستی های وب سایت چیست و چگونه می توان آن ها را رفع کرد.

به طور خلاصه ، تجزیه و تحلیل یک وب سایت از نظر بهینه سازی سئو را می توان در سه زمینه انجام داد:

تجزیه و تحلیل فنی سایت
در تجزیه و تحلیل فنی سئو  ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که وبسایت برای موتورهای جست و جو و کاربران قابل دسترسی است.

زمینه های اصلی بررسی در این مورد بررسی یا تجزیه و تحلیل سرعت وب سایت در دستگاه های مختلف ، URL ها ، فایل های robots.txt ، sitemap.xml ، تغییر مسیرها و صفحات غیرقابل دسترسی ، برچسب های "متعارف" و موارد دیگر است.

با کمک تجزیه و تحلیل فنی SEO ، ما خطاهای فنی صفحه را آشکار می کنیم ، که باید اصلاح شوند تا وب سایت در همه مرورگرها به خوبی نمایش داده شود ، برای همه موتورهای جستجو قابل خواندن باشد و (به سرعت) مفید و از نظر فنی بی عیب و نقص برای کاربران باشد. این را می توان به صورت دستی (مرور منظم صفحه) یا با کمک ابزارهای مختلف (به عنوان مثال Moz یا SemRush ) انجام داد.

تجزیه و تحلیل محتوای صفحه SEO
دسترسی به سایت و قابلیت استفاده سایت اساس سئو است. اگر صفحه برای لود شدن بیش از حد کاربران را منتظر بگذارند ، بسیاری از کاربران سایت را ترک می کنند که این مورد به رتبه ی سایت آسیب می رساند.

به طور خاص ، گوگل اخیراً اهمیت بیشتری به خوانایی محتوا داده است.

ما می توانیم یک مقاله بسیار طولانی در وب سایت داشته باشیم ، که شامل تمام اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص (که کاربر به دنبال آن است) باشد ، اما اگر این اطلاعات قابل خواندن نباشد ، مفید نخواهد بود.

بنابراین خوانایی علاوه بر ارتباط و کیفیت اطلاعات ، از نظر رتبه بندی نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

تجزیه و تحلیل محتوا ابتدا به نحوه توزیع یا مرتب سازی محتوا در سراسر وب سایت می پردازد. اول ، ساختار محتوا مهم است.

ممکن است اطلاعات واقعی در یک وب سایت وجود داشته باشد ، اما اگر در یک مقاله 2000 کلمه ای پنهان شود ، کاربر آن را (به اندازه کافی سریع) پیدا نمی کند.

تجزیه و تحلیل سئو از "سلامت" دامنه
سلامت دامنه و پیوندهای اشاره شده به آن یکی از مهمترین زمینه های بهینه سازی سئو سایت است.

گوگل بیش از 200 عامل برای رتبه بندی در نظر می گیرد. با این وجود ، متخصصان مختلف سئو بیش از نیمی یا حتی تمام توجه خود را به این حوزه اختصاص می دهند. اغلب به دلیل الزامات مشتریان ، که گاهی تا حدی بی اطلاع هستند ، یا بر این باورند که با اقتدار دامنه برای Moz ، برای موتورهای جستجو نیز افزایش می یابد.

در هر صورت ، بک لینک های خارجی بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. به نظر من ، این تأثیر در موتور جستجوی Google کوچکتر است و در دیگران ، مانند Bing و غیره ، بیشتر است.بنابراین ایجاد بک لینک برای افزایش رتبه سایت را باید انجام داد.

ابزارهای سئو


نه تنها برای انجام تجزیه و تحلیل وب سایت ، بلکه برای بهینه سازی وبسایت از مناظر گوناگون ، ما به ابزارهایی نیاز داریم که به ما در ارتقاء فنی ، ایجاد محتوا ، پیوندها و کارهای دیگر کمک می کند.

مبنای بهینه سازی وب سایت ابزارهای رایگان (اساسی) هستند که به کمک آنها اطلاعات اولیه در مورد ترافیک ارگانیک ، رتبه بندی ، منابع ترافیک و رفتار کاربران را بدست می آوریم.که شامل موارد زیر است:

کنسول جستجوی Google
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
Google Optimize (برای آزمایش)
هنگام کار برای مشتریان و پروژه های مختلف ، ما چاره ای جز اجاره چندین ابزار سئو نداریم.ابزار هایی مانند:

moz
SemRush
Ahrefs

هر یک از این ابزارها مزایای خود را دارند.

سلامت دامنه (پیوندها ، سابقه ،)
برای بررسی سلامت دامنه و پیوندها ، ما در درجه اول از Moz استفاده می کنیم. این ابزار مقدار "ارزش" دامنه و لینک های آن را به ما نشان می دهد.

بهینه سازی سئو وردپرس
اگرچه بهینه سازی SEO برای وب سایت ها برای موتورهای جستجو یک فرایند بسیار سخت است که نیاز به دانش فنی زیادی دارد ، اما روش های زیادی در بهینه سازی وجود دارد که مدیران وب سایت می توانند خودشان انجام دهند.

به خصوص در وردپرس ، بهینه سازی وب سایت ها برای مبتدیان تا حدی آسان است. به عنوان مثال ، آنها می توانند افزونه هایی را نصب کنند که به کمک آنها وب سایت را در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت.

افزونه های SEO برای وردپرس:

SEO Yoast (برای توضیحات متا و راهنمای نوشتن).
W3Total Cache (برای بهینه سازی سرعت - کمی پیشرفته تر )
Autoptimize (بهینه سازی سرعت - آسان )
Smush (افزونه بهینه سازی تصویر)

بهینه سازی فروشگاه های آنلاین
… محتوای خود را ویرایش کنید زیرا به رتبه بهتر شما کمک می کند.

بهینه سازی فروشگاه آنلاین در وردپرس با افزونه های ذکر شده امکان پذیر است. در سیستم عامل های دیگر ، مانند Magento ، بهینه سازی نیاز بیشتری دارد. Shopify کمی ساده تر است زیرا می توانید ماژول های بهینه سازی را به تنهایی اضافه کنید. با این حال ، صرف نظر از پلتفرمی (OpenCart ، PrestaShop ، ...) که استفاده می کنید ، همیشه می توانید محتوا را ویرایش کنید ، زیرا این امر به بهترین رتبه بندی کمک می کند.

موارد زیر در بهینه سازی فروشگاه آنلاین برای موتورهای جستجو مهم است :

توضیحات محصول بهتر و طولانی تر بنویسید
آن را خواندنی کنید
توضیحات دسته بندی را بنویسید
مراقب سرعت باشید
تصاویر را ویرایش کنید ، نام آنها را بگذارید و از اندازه تصاویر مراقبت کنید
در مقاله بهینه سازی فروشگاه آنلاین - نحوه بهینه سازی فروشگاه آنلاین بیشتر بیاموزید .

قیمت خدمات SEO - هزینه بهینه سازی SEO چقدر است
هزینه بهینه سازی SEO بستگی به این دارد که می خواهید چه چیزی را بهینه کنید و با چه سرعتی نتایج را می خواهید. قطعاً لازم است همه جنبه های بهینه سازی را که در اینجا ذکر کردیم تنظیم کنیم. به خصوص اگر می خواهید در کلمات کلیدی که در آن رقابت بالایی وجود دارد رتبه بندی کنید. قیمت بهینه سازی SEO از حداقل 200 یورو در ماه و بیشتر است.

پرداخت بر اساس نتیجه
در اسلوونی نیز می توانید با توجه به موقعیتی که به دست می آورید هزینه بهینه سازی SEO را پرداخت کنید. اگر رتبه بالاتری (در موقعیت از پیش تعیین شده) داشته باشید ، ماهانه (از 100 یورو تا 200 یورو) برای هر موقعیت ، بسته به موقعیتی که در آن هستید ، پرداخت می کنید.

نوشتن پست مهمان در سایت های خارجی
برخی از آژانس ها بهینه سازی را ارائه می دهند که با نوشتن مقالاتی در وب سایت خود که حاوی پیوند به وب سایت شما هستند انجام می شود. قیمت حدود 200 یورو در ماه است . اگرچه چنین بهینه سازی SEO در سطوح حرفه ای نیز انجام می شود ، اما در این مورد هیچ تاثیری نمی گذارد. صرف نوشتن پست های مزخرف در همان صفحات باعث بهبود رتبه در زمینه های رقابتی نمی شود.

بهترین بهینه سازی SEO در اسلوونی
بهینه سازی SEO باید شامل تمام جنبه های ذکر شده باشد و مهمتر از همه باید بر اساس بازاریابی محتوا باشد. این مهم است و بیشتر و بیشتر خواهد شد. یک متخصص سئو پیدا کنید که مطمئن شود بازاریابی محتوا ابتدا در صفحات شما انجام می شود و تنها پس از آن سایر موارد.